Webová analytika je soubor metod a nástrojů pro sběr, měření a analýzu dat o návštěvnosti a chování uživatelů na webových stránkách. Pomocí těchto dat mohou společnosti lépe porozumět svým zákazníkům, optimalizovat obsah webu a zlepšovat své online marketingové strategie.n
Mezi nejpoužívanější nástroje webové analytiky patří Google Analytics, který poskytuje detailní přehled o návštěvnosti webu, zdrojích návštěvnosti, chování uživatelů a konverzích. Tyto informace jsou klíčové pro rozhodování o dalším směřování webových projektů a marketingových kampaní.n
Moderní webová analytika se nezaměřuje pouze na základní metriky jako je počet návštěv nebo zobrazení stránek, ale sleduje také pokročilé ukazatele jako je míra okamžitého opuštění, průměrná doba strávená na webu, nebo cesty uživatelů skrz web. Tyto údaje pomáhají identifikovat problémové oblasti webu a příležitosti pro zlepšení uživatelské zkušenosti.n