Top of Mind, neboli „První na mysli“, je marketingový koncept, který popisuje značku nebo produkt, na který si spotřebitel vzpomene jako první v dané kategorii. Tento fenomén je klíčový pro úspěch značky na trhu, protože ovlivňuje rozhodovací proces zákazníků při nákupu.n
Výzkumy ukazují, že spotřebitelé mají tendenci vybírat značky, které jim spontánně přicházejí na mysl jako první. Proto se společnosti snaží pomocí různých marketingových strategií, včetně reklamy, PR a sociálních médií, dosáhnout pozice Top of Mind ve své kategorii.n
Dosažení pozice Top of Mind vyžaduje konzistentní a dlouhodobou komunikaci značky, která musí být relevantní pro cílovou skupinu a odlišovat se od konkurence. Značky, které dosáhnou této pozice, často těží z vyšší loajality zákazníků a lepších prodejních výsledků.n
Psychologické studie naznačují, že první asociace v mysli spotřebitele je obvykle nejsilnější a nejtrvalejší. Proto je pozice Top of Mind považována za nejcennější formu povědomí o značce, kterou lze na trhu získat.n