Omnichannel Analytics představuje komplexní přístup k analýze dat napříč všemi prodejními a komunikačními kanály, které společnost využívá. Tento systém umožňuje sledovat chování zákazníků bez ohledu na to, zda nakupují v kamenné prodejně, na e-shopu, přes mobilní aplikaci nebo sociální sítě. Díky tomu mohou firmy lépe porozumět zákaznické cestě a optimalizovat své marketingové strategie.n
V současné době, kdy zákazníci využívají průměrně 6-8 kontaktních bodů před uskutečněním nákupu, je Omnichannel Analytics klíčovým nástrojem pro pochopení vzorců chování spotřebitelů. Tento analytický přístup kombinuje data z různých zdrojů, včetně CRM systémů, webových analytik, POS terminálů a sociálních médií, aby vytvořil ucelený obraz o interakcích zákazníka s značkou.n
Implementace Omnichannel Analytics vyžaduje pokročilé technologické řešení a správnou integraci dat ze všech kanálů. Firmy, které úspěšně implementují tento přístup, dosahují v průměru o 91% vyšší meziroční retence zákazníků ve srovnání s společnostmi, které tento přístup nevyužívají. Tato technologie také umožňuje personalizovat zákaznickou zkušenost v reálném čase a předvídat budoucí nákupní chování.n