Zákaznická analytika je proces sběru, zpracování a analýzy dat o zákaznících s cílem lépe porozumět jejich chování, preferencím a potřebám. Tento obor využívá pokročilé analytické nástroje a techniky pro získání cenných poznatků, které pomáhají firmám optimalizovat jejich marketingové strategie a zlepšovat zákaznickou zkušenost.n
Customer Analytics umožňuje společnostem předvídat budoucí chování zákazníků pomocí prediktivních modelů a segmentace. Díky těmto nástrojům mohou firmy identifikovat nejvhodnější zákazníky pro své produkty, optimalizovat cenové strategie a personalizovat marketingovou komunikaci.n
V dnešní digitální době zákaznická analytika zpracovává data z různých zdrojů, včetně sociálních médií, webových stránek, mobilních aplikací a věrnostních programů. Tyto informace pomáhají firmám vytvářet detailní zákaznické profily a lépe cílit své marketingové kampaně, což vede k vyšší návratnosti investic a lepším obchodním výsledkům.n