CSR neboli společenská odpovědnost firem je dobrovolný závazek organizací chovat se odpovědně k prostředí a společnosti, ve které působí. Tento koncept zahrnuje tři základní pilíře: ekonomický, sociální a environmentální. Firmy, které implementují CSR, se snaží minimalizovat negativní dopady své činnosti a maximalizovat ty pozitivní.n
Společenská odpovědnost firem se projevuje v mnoha oblastech, jako je například férové zacházení se zaměstnanci, transparentní podnikání, ochrana životního prostředí nebo podpora místních komunit. Firmy často realizují CSR aktivity prostřednictvím dobrovolnictví, charitativních projektů nebo zaváděním ekologicky šetrných postupů do výroby.n
V současné době je CSR považováno za důležitý aspekt moderního podnikání, který přispívá k udržitelnému rozvoji a budování dobré pověsti společnosti. Průzkumy ukazují, že spotřebitelé stále častěji preferují produkty a služby od firem, které se aktivně věnují společenské odpovědnosti. Pro mnoho organizací se tak CSR stává konkurenční výhodou a standardní součástí jejich podnikatelské strategie.n