TRP neboli Target Rating Point je měřítkem sledovanosti televizních pořadů vzhledem k cílové skupině diváků. Vyjadřuje se v procentech a udává, kolik procent z vybrané cílové skupiny sledovalo daný program. Toto měření je klíčové pro mediální plánování a určování cen televizní reklamy.n
V České republice se TRP měří pomocí peoplemetrů, které jsou instalovány ve vybraném vzorku domácností. Každý člen domácnosti se při sledování televize přihlašuje vlastním tlačítkem na speciálním ovladači, což umožňuje přesné měření sledovanosti podle demografických skupin.n
TRP je důležitým ukazatelem pro zadavatele reklamy, protože jim umožňuje efektivně zacílit reklamní sdělení na požadovanou skupinu diváků. Například reklama na dětské hračky bude mít jiný TRP ve vysílacím čase dětských pořadů než v pozdních večerních hodinách. Mediální agentury využívají TRP data k optimalizaci reklamních kampaní a maximalizaci jejich účinnosti.n