Jak se stát členem?
Nabídka členství se týká Technologické platformy IT People a/nebo Asociace českých eshopů. Asociace českých eshopů vznikla jako nezávislý spolek, de fakto se ale jedná o dceřinou organizaci Technologické platformy IT People. Rozdíl mezi oběma spolky je v jejich zaměření a v nárocích na jejich členy.
Technologická platforma IT People je určena primárně pro aktivní členy, kteří mají zájem být tvůrci obsahu, sdělovat ostatním informace (školitélé, autoři článků, vedoucí expertních skupin), zapojovat se do vývoje, vědy a výzkumu a aktivně se podílet na rozvoji české e-commerce. Forma spolupráce členů je klastr (vysvětlení co je klastr níže). Cílem platformy je mít nízké desítky aktivních členů z řad českých e-shopů, univerzit a dodavatelů technologií pro e-commerce.
Asociace českých e-shopů je určena primárně pro české e-shopy, kteří budou primárně využívat výhod, které pro ně aktivní členové Platformy IT People v rámci své činnosti budou zajišťovat. Členství je určeno pro ty, kteří mají zájem primárně rozvíjet svůj vlastní e-shop. Zejména pak využívat oborové informace, účastnit se seminářů a konferencí nebo přihlašovat se do on-line fór, konzumovat obsah (posluchači) na akcích i v rámci členské sekce, diskutovat s ostatními a využívat získaných informaci k rozvoji svého podnikání. Cílem asociace je mít stovky členů z řad e-shopů.
Členové obou spolků mají ČLENSTVÍ ZDARMA.
Obě zájmová sdružení právnických osob a fyzických osob podnikajících mají otevřený charakter a přijímají žádosti elektronicky přes přihlašovací formulář. Všichni přijatí členové mají přístup k on-line výměně informací v rámci členské sekce, k odborným článkům, jsou zváni na konference a semináře v oblastech, o které se zajímají.
Každý člen v rámci přihlašovacího formuláře si zvolí témata, o které se zajímá (na poslední stránce přihlašovacího formuláře). Přihlašující si při registraci zvolí, zda jeho členství má mít spíše pasivní nebo aktivní charakter a podle toho mu bude nabídnuto členství v jednom ze spolků.
Co je to klastr a proč v něm být
Jedním z problémů českého podnikatelského prostředí je přetrvávající izolace firem. Úspěšné klastry ve světě dokazují, že i malé regiony si dokázaly vytvořit a udržet světové prvenství v klíčových sektorech navzdory rostoucí globální konkurenci.
Klastry představují efektivní model regionálního propojení firem, vzdělávacích institucí a dalších organizací ve vybraném sektoru, který umožňuje překonat individuální omezení a posílit konkurenceschopnost všech zúčastněných.
Přínosy spolupráce v klastru
- Klastr je soubor regionálně propojených společností, vzdělávacích institucí a organizací, jejichž vazby posilují konkurenceschopnost všech zúčastněných.
- Společnosti v klastru si konkurují na trhu, ale zároveň spolupracují při řešení společných výzev, jako je nedostatek kvalifikovaných pracovníků, přístup k nejnovějším technologiím či sdílení nákladů na výzkum a vývoj.
- Klastr zvyšuje inovační potenciál členských firem, usnadnit přístup k talentům a akcelerovat vývoj nových technologických řešení.
- V České republice klastry získávají podporu z evropských fondů a realizují společné inovační projekty
Výhody členství v Technologické platformě IT People
Technologická platforma IT People funguje na principech klastrové spolupráce v oblasti e-commerce, kdy propojuje malé a střední české e-shopy, dodavatele technologií pro e-commerce, vysoké školy a další subjekty do funkčního ekosystému zaměřeného na inovace, sdílení znalostí a společný rozvoj. Díky této platformě mohou členové řešit společné výzvy v oblasti digitálních technologií, vzdělávání specialistů, výzkumu a vývoje, a zároveň si udržet svou konkurenční výhodu na trhu.
- Přístup k funkčnímu inovačnímu ekosystému – členové získávají přímé napojení na síť technologických firem, výzkumných institucí a vysokých škol specializovaných na IT.
- Sdílení nákladů na výzkum a vývoj – společné výzkumné projekty umožňují rozložit finanční zátěž mezi více subjektů a zároveň zvýšit šance na úspěšnou komercializaci.
- Zlepšení konkurenceschopnosti – díky přístupu k nejnovějším poznatkům a technologiím mohou členové rychleji inovovat své produkty a služby.
- Spolupráce s univerzitami a inovativními školami – platforma vytváří prostředí podporující přeno inovací z akademické sféry do praxe. Zároveň pomáhá získávat talenty do inovativních podniků.
- Vzdělávání zaměstnanců – platforma organizuje nebo spolupracuje na specializovaných vzdělávacích programech reflektující aktuální potřeby e-commerce trhu.
- Networking a obchodní příležitosti – on-line i osobní setkání členů umožňují navazovat nové obchodní kontakty a identifikovat příležitosti ke spolupráci.
- Internacionalizace – členové mohou spolupracovat při expanzi na zahraniční trhy a spolupracovat se zahraničními subjekty v rámci společných evropských vědecko-výzkumných projektů.
- Snadnější přístup k financování a dotačním podporám – platforma pomáhá členům získávat prostředky z tuzemských a evropských fondů a dalších programů na podporu jejich rozvoje (digitální a zelené transformace), výzkumu, vývoje a inovací.
- Posílení hlasu v odvětví – platforma zastupuje zájmy svých členů při jednáních s veřejnou správou a při tvorbě strategií rozvoje e-commerce sektoru.
- Přístup do expertních skupin – v rámci on-line fóra, na workshopech, seminářích a konferencích členové získávají VIP přístup do expertních skupin, kde jsou řešena témata důležitá pro českou e-commerce