Nemůžete o zkouškovém spát? Vyzkoušejte tyto triky!

Nemůžete o zkouškovém spát? Vyzkoušejte tyto triky!

Jedno zkouškové skončilo a už je za rohem další. Neustálé martyrium studia. Leckterý školáček byl rozemletý koloběhem učení se a stresu tak, že nedokázal ani nasávat další informace, ani usnout. Následující rady se hodí i pro noc před zkouškou, kdy vám nervy dělají z žaludku tělocvičnu.

První rada je prostá – oddělujte den a noc. Přes semestr máte pevně dané, kdy je čas spát, kdy zvoní budík a kdy je nejvyšší čas zamířit do postele. O zkouškovém rádi zvolníme – zabalení do peřiny si pouštíme seriály, budík preventivně vypneme a nic nám proto nebrání ponocovat. Je to sice pohodlné, ale nepraktické. Tělo se zbaví ustálených spojení a nakonec skončíte ve stavu, kdy si postel spojíte s učením místo odpočinku. A máte zaděláno na problém.

Druhá rada zní jak z léčebny: „Neberte to!“ Řeč je o energy drincích, kafi a všemožných substancích, které mají za účel nastartovat mozek na rychlé obrátky. Lidská mysl ale funguje jako setrvačník. Chvíli zrychluje, ale stejně tak nedokáže zabrzdit ze stovky na nulu. Se zvyšujícím stresem si nervy uklidňujeme pleněním ledničky, což je další krok k probdělé noci.

Do třetice všeho dobrého, hýbejte se. Jasně, je těžké v předvečer zkoušky odložit skripta a jít si na dvě hodinky zaběhat, ale pokud fyzickou aktivitu dokážete vměstnat do svého rozvrhu, máte z poloviny vyhráno. Zabráníte tak oddalování povinností a ještě si jako bonus vypláchnete hlavu.